Efter regn kommer ännu mer regn

2008-07-22, 20:28:39 / Kategori:
Och då var dag två över. Det första som hände var egentligen att vi fick en liten rast, men efter de så delades vi in i grupper för att ta hand om djuren som vi lärde oss igår. Så idag skulle jag och "McGuiver" alltså thomas, ta hand om fåran och getterna. Men det var ju lättare sagt än gjort. Ge lite mat åt fåren och getterna skulle vi typ flytta till en annan hage så fick typ gå med dom i koppel. Och då sa en som jobbar där: akta så dom inte stångar er! Så gick alltid bakom geten så den inte kunde hitta på nå hyss. Sen fick vi gå in och klippa ännu mer kartong ramar (andra dagen i rad för mig!). Blev lite less för nu när det inte regnade ville jag faktiskt vara ute.
Men sen var det iallafall lunch och idag åt alla där borta iprincip så det var trevligt :) Sen började det såklart spöregna efter lunchen då jag och "McGuiver" skulle skura ur kistor? Det kändes ju som kul och nödvändigt. Sen skulle vi flytta på den till under ett tak, så vi fick minsann ta kärran, den som återigen "McGuiver" surfade på drygt hela vägen! Sen började det typ regna ännu mer så då fick vi ta in djuren igen och ge eftermiddags mat innan vi fick sluta lite tidigare för dagen, inte helt fel.
Så då skyndade jag mig hem och åt lite grann för inte långt efter att jag kom hem var det dags att åka iväg på träningen. Ville faktiskt springa av mig, kändes så otroligt skönt efteråt. Träningen var iallafall hyffad, känns som att jag hade kunnat göra så mycket bättre ifrån mig. Men iallafall får ta igen det på torsdag. Duschade nyss och ska ta och äta litegrann som man nu ska göra när man tränat! Och nu när jag både jobbat och tränat är ja helt slut så ska typ snart sova?!
Har ingen träning imorgon så då kommer mitt sällskap äntligen hit + att han spenderar natten här. Så sjukt längesen att det känns helt underbart ♥


En lite ful fottis serie jag hitta xD



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?