The rain is falling

2008-07-21, 23:09:01 / Kategori:
Första dagen på jobbet avklarad. Vi samlades ju då klockan 8 och regnet de bara öste ned ända till klockan 3 då vi slutade. Först fick vi gå runt hela hägnan och veta hur mycket mat varje djur skulle ha och hur man skulle rengöra där osv. Sedan fick några från vår grupp (där med mig inräknad) sitta inne istället och göra pyssel till en massa barn som kommer onsdag-fredag då det är "hantverksdagar", medans två andra fick vara ute i regnet, taskigt men så äre det. Sen hade vi lunch och helt plötsligt försvann alla i gruppen så då satt man själv och åt! Kanske beror på att jag jobbar iprincip med 5killar, och de får väl fortare kontakt med varandra?! Dessutom kände nästan alla varandra sen tidigare så. Sen efter lunchen då fick vi gå nån vandring runt på hägnan och få höra nån histaoria om varje hus osv, lite intressant var det iallafall. Blev till och med erbjuden jobb som guid där och få vara med i deras pjäser dom har för alla besökare, men de kändes inte som nånting för mig. På eftermiddagen då innen vi fick sluta skulle vi ut till djuren igen för att ge de ytterligare lite mat och vatten så de klarar sig till imorgon bitti då vi kommer dit igen. Och mamma var så snäll och hämtade mig idag och väl i bilen sitter man dyngsur, och mina skor är fortfarande genomblöta och ändå slutade jag för 8timmar sen :s Hoppas dom torkar till imorgon. Skulle ha farit på träningen idag också men hade ingen skjuts, plus att när det spö regnade såhär klockan halv fem och träningen började fem, kändes det inte allt för lockande måste jag säga. Får se fram emot träningen, och jobbet imorgon och hoppas på en regnfri dag. Men till veckan hade dom lovat minst 20+ och sol, eller hur?! Börjar redan bli trött efter att ha stigit upp så tidigt så ja är redan på väg till sängen. Saknar dock mitt sällskap ♥ Har inte fått ha han nära mig på 2veckor nu, känns ensamt :( Men tror vi sa i övermorgon, så längtar redan!
Iallafall, puss & godnatt.


Ett SOLIGT hägnan



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?