tjugoförsta januari - onsdag

2009-01-21, 11:58:48 / Kategori:

Juste glömde skriva det igår. På bussen påväg hem från hanna så var det två äldre män som satt och prata, tänkte inte mer på det. Sen hör jag bara hur en av dem höjer rösten allt mer och mer. När hans "kompis" hoppat av bussen, tar han fram en ny ölburk och öppnar den. Stoppar iprincip alla människor som kliver på vud sjukhuset. Man ser hur folk ryggar tillbaka och liksom skyndar sig förbi. Och jag, jag hatar sånt, vet inte vad jag ska göra. Så jag sätter bara upp fötterna på sätet så han inte kan sätta sig där. Eftersom att jag såg hur han gick och lutade sig över alla och fråga vad klockan var, hur han gick och satte sig med dom som satt själva och så vidare. Tillslut började folk flytta fram i bussen ju längre bak han kom. Kändes som värsta dramat. Men som tur var så skulle jag ju kliva av just när alla började flytta fram, så vet inte vad mer som hände, lika bra det kanske.


På tal om busshistorier nudå..

Tror det var förra måndagen eller något så satte jag mig på bussen påväg till skolan som alla andra dagar. Vi hade sovmorgon så det var inte så jätte mycket folk på bussen. Sätter mig iallafall i det lilla hålet som där det är fyra stolar (på länstrafiken då), och jag åker då baklänges. Så hör jag hur en kille hämtar något åt sin tjej, tänker inte mer på det heller. Sen hör jag hur hon börjar prassla med en påse, men jag tänker som inte mer på det heller. Sen ser jag bara rakt framför mig hur tjejen som prasslade med påsen spyr. Och hur det låter.. Fick nästan panik där också, började på rent utav illa. Mysigt värre för mig då som fick se precis allt.


Är det bara jag som råkar ut för sådana här grejer eller?

Nu tillbaka till skolarbetet..




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?