tolfte januari - måndag

2009-01-12, 20:45:42 / Kategori:
Ja igår kväll rullade vi in i staden luleå igen efter en helg i gävle. Vi kom dit på torsdag morgon och mötte då tess på tågstationen, sen vidare hem till tess, packade upp våra grejer, fräschade till oss lite och sen ut på stan dirr. På eftermiddagen/kvällen lagade vi hamburgare och mattias kom och åt med oss. Senare kom också niclas och oskar förbi. Vi gick och spelade biljard och sen hyrde vi film, det blev barnhemmet.
På fredagen råkades vi sova lite väl länge, men hur som helst så klev vi upp, gick och handlade lite och så, sen lagade vi middag, som blev tacogratäng (som förövrigt var gudomlig). Först kom mattias niclas och fredrik och gjorde oss sällskap sen gick vi till tess kompis klara dit det kom lite fler folk, kommer inte ihåg namnen på alla. Sen tillslut kom också mau, stefan, josé och elias. Sen blev det max, ovanligt?, eller iaf för mig anneli tess niclas och fredrik. Sen tillbaka till tess där vi umgick hela gänget igen. Höll seriöst på att dö, om ni bara visste hur stefan var alltså xD
Sen på lördagen sov vi nog återigen lite för länge men vi tig oss upp i hyffsad tid iaf och så började jag hanna och anneli och städa hela lägenheten typ. Sen tog vi bussen till mattias eftersom vi skulle och se hur han bodde. Och väl på bussen då, vad ser vi inte? Jo om inte hela skellefteå aik´s hejarklack som ska se matchen då. Minst hundra pers säkert som bara stod och skrek, måste säga att till och med jag blev taggad. Det blev en snabb visit hos mattias och tillbaka följde bäcken med oss och vi fixade oss, sen kom även niclas och oskar och vi gick till en kina restaurang och åt middag. Gott var det och man rullade då därifrån. Inte lång tid efter att vi kom tillbaka till tess kom typ alla hennes tjejer och så, vi var där ett tag. Sen gick vi alla till hang loose, vilket var grymt kul. Dock så snubblade tess på scenen och skar upp hela benet och var tvungen att åka till akuten. Så klart man hade dåligt samvete och så, men det var iaf kul att träffa så härliga människor. Kring två slutade det så vi började vandra hem mot tess, som då fortfarande inte kommit hem från akuten, men det dröjde inte länge förrän hon kom och visade sina stygn. Jag gick iaf och köpte frasse mat till henne och sen när jag kommer tillbaka är det två nya ansikten där som man inte kände igen, men trevligt iaf. Jag slocknade iaf ganska fort. Klockan ställde jag på nio eftersom tåget gick 1157, men ja ingen vaknade tydligen av det iaf. Så klockan elva ringer mattias som är på väg för att säga hejdå till oss. Panik hade vi då och sprang runt i lägenheten och packade och gjorde allt vi skulle. Sa hejdå och tackade tess för allt när vi började små springa mot tågstationen. Vi hann in på pressbyrån och köpte lite färdkost iaf och sen var det i stort sett bara att hoppa på tåget. Snacka om att vi var tacksamma för mattias då. Hur som helst efter två timmar med tåg var vi framme i sundsvall och skulle ta bussen mot luleå. Fråb fem över två till halv elva satt vi på bussen. Dom visade bra filmer iaf, och sällskapet kan man inte direkt klaga på. Mamma hämtade mig när vi kom och sen väl hemma duschade jag och slog på en film, somnade direkt.

Idag var ju då första skoldagen igen efter drygt tre veckors jullov, vilket har varit ljuvligt.
En aning trött så passerade också skoldagen och jag åkte hem redan klockan två. Somnade på soffan någon timma när jag kom hem, vadå trött som sagt?
Såg precis det första avsnittet av sex and the city också, aldrig gjort det förut. Nu är det 90210 och sen premiären för lipstick jungle, sen jävlar ska jag lägga mig,

Stefan - "Shuulululeå"


Hang Loose - Oskar, Jag, Tess


XOXO



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?