tjugosjunde september - söndag

2009-09-27, 12:16:56 / Kategori:

Och återigen har en vecka kommit och gått. Är det bara jag eller går det hur fort som helst?
Veckan har väl sätt ut ungefär som den allti gör, skola måndag tisdag, befinner mig på coop på ondag och torsdag, sen fredag är det skolan igen. Efter skolan försöker jag träna när jag ids, och hinner för den delen. Har väldigt långa dagar tycker jag, måndag och tisdag slutar jag fem, onsdag och torsdag tre, och sen på fredagar enligt schemat halv fem, men vi jobbar iprincip hur vi vill med vårat uf företag då den sista lektionen så det brukar bli tidigare.

Den här helgen var planen att gå ut på cleo på fredag. Allt började bra, vi startade hos hanna, allt var tipp topp, sen åker vi in till cleo. Vi är där minst en halv timma innan dom öppnar. Redan då är det sjukt mycket folk, så vilken tur att vi kom så tidigt tänkte vi. Inom tio minuter var kön dubbelt så lång bakom oss, och alla börja trycka på. Det var sinnessjukt hur mycket folk det var. Var bokstavligt talat fastklämd, så vi bestämde oss för att gå på allstar och sitta där tills det blev lite lugnare. Men vi började på andra sätt försöka ta oss in på cleo, men vi gav upp. Gick då över på den andra sidan gatan, men nej det funkade inte det heller. Gick till matstället och väntade på skjuts hem. Väl hos hanna hällde vi upp chipsen (sourcrem & pepper såklart) och la oss i soffan och slog på en film. Livsverket, dock somnade vi väl lika fort som den började, och på soffan sov vi hela natten.

Vaknade vid tio, mamma ringde och väckte mig. Följde med familjen till haparanda, ikea och det där! Det får man väl lite ångra nu i efterhand. Hur som helst så tog det hela dagen, och vid halv sju var vi hemma igen. Då väntade jag på hanna som skulle vara chafför till boden, åkte med dit och sen for vi hit till mig och kollade film. Vi såg klart livsverket, fin den var. Det rann från ögonen. Om jag hade varit själv hade jag väl stor gråtit, haha. Sen gick vi ut med baloo och hanna träffade nya polare. Min granne har nämligen hästar, ett dussin hundar osv. Och när vi går på vägen (det är bäcksvart) så hör vi hur nått rusar mot oss. Då kommer alla tre hästar i hagen och ser nyfikna ut på oss. Men såklart så ingen kamera med, det var ett sånt tillfälle jag hade velat ha på kort.
När vi kom in igen såg vi en annan film, nerbäddade i sängen. Road trip beer pong, en typisk american pie film typ fast lite sämre, men ändå helt okej. Men den somnade vi också till, såklart. Vi såg klart den i morse.

Nu for hanna för ett tag sen, tyvärr. Vi åt löjroms mackor till frulle, soft soft! Inte varje dag vi har det hemma, det är lika att passa på. Idag har jag massor som måste göras känner jag, inte taggad. Måste räkna matte, har typ inte gjort ett tal än på två veckor sen jag började med den där jävla kursen, och snart är det prov. Måste fara och städa på mickes kontor och tjäna lite pengar. Sen måste jag även städa här hemma i mitt rum, det ser förjävligt ut, typ tio centimeter damm överallt, najs! Bäst att sätta igång.


 
älskar hösten




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?